Od 1 stycznia 2021 opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi w Gminie Police naliczana jest w oparciu:
- o liczbę osób zamieszkujących nieruchomość jednorodzinną,
- od zużytej wody - za każdy 1m3 zużytej wody na danej nieruchomości wielorodzinnej,
- od pojemnika w nieruchomości mieszanej (części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne).
W przypadku nieruchomości wielorodzinnej niewyposażonej w wodomierz lub niepodłączonej do miejskiej sieci wodociągowej oraz nowo wybudowanej nieruchomości wielorodzinnej, dla których brak jest danych dotyczących średniego zużycia wody, zużycie wody ustala się na podstawie przyjętej przeciętnej normy zużycia wody wynoszącej 2,87 m³ miesięcznie na osobę zamieszkałą na terenie danej nieruchomości.
STAWKI
Stawki niezbędne do naliczania opłat za gospodarowanie odpadami obowiązujące od 1 stycznia 2025 w Gminie Police. :
- 36,00 zł od osoby zamieszkującej w zabudowie jednorodzinnej ,
- 11,20 zł za 1 m3 zużytej wody w zabudowie wielorodzinnej ,
- w nieruchomościach mieszanych, w odniesieniu do (części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne) koszt jednorazowego odbioru:
- pojemnika o pojemności 120 l – w wysokości 6,80 zł,
- pojemnika o pojemności 240 l – w wysokości 13,60 zł,
- pojemnika o pojemności 1100 l – w wysokości 62,00 zł,
- pojemnika o pojemności 1500 l – w wysokości 85,00 zł,
- pojemnika o pojemności 2500 l – w wysokości 140,00 zł,
- worka o pojemności 120 l – w wysokości 11,30 zł.
Ulgi:
- 6,00 zł od stawki od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość w przypadku zadeklarowania posiadania kompostownika na nieruchomości;
- 5,00 zł za każdego członka rodziny wielodzietnej zamieszkującego nieruchomość.
W przypadku braku segregacji podwyższone stawki za odbiór odpadów wynoszą:
1) 72,00 zł od osoby zamieszkującej w zabudowie jednorodzinnej,
2) 22,40 zł za 1 m3 zużytej wody w zabudowie wielorodzinnej,
3) w nieruchomościach mieszanych, w odniesieniu do (części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne) koszt jednorazowego odbioru:
- pojemnika o pojemności 120 l – w wysokości 13,60 zł,
- pojemnika o pojemności 240 l – w wysokości 27,20 zł,
- pojemnika o pojemności 1100 l – w wysokości 124,00 zł,
- pojemnika o pojemności 1500 l – w wysokości 170,00 zł,
- pojemnika o pojemności 2500 l – w wysokości 280,00 zł,
- worka o pojemności 120 l – w wysokości 22,60 zł.
Zasady opłat
Opłaty za gospodarowanie odpadami należy uiszczać bez wezwania do 20 – go każdego miesiąca za miesiąc bieżący.
Wyjątek stanowi opłata, za miesiąc styczeń , którą należy uiścić w terminie do dnia 31 stycznia.
Każdemu z właścicieli nieruchomości nadany jest indywidualny numer konta bankowego, odrębny dla każdej nieruchomości, na którą złożono deklarację za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Do momentu otrzymania indywidualnego konta, opłatę należy uiszczać bez wezwania na konto Gminy:
Bank Pekao SA II O/Szczecin ul. Bogurodzicy 5, 70-400 Szczecin
57 1240 3927 1111 0010 6013 0193
Indywidualny numer konta bankowego jest na bieżąco dostarczany kurierem i operatorem pocztowym. Można go również pobrać w pok. 3A lub 2D (Wydział Gospodarki Odpadami) w Urzędzie Miejskim w Policach przy ul. Stefana Batorego 3